Ikväll går jag på gaaaalapremiääääären av den här filmen.

Det är inte lika glammigt som det låter, men kul kommer det att bli, det tror jag nog. Ett stycke kuriosa för den som är intresserad är att två av skådespelarna i denna film även figurerar i denna blogg lite då och då i egenskap av kompisar till mig. Visserligen måste det väl erkännas att det där med att vara med i filmen smäller högre, men i alla fall.

Alltså. Ikväll tar jag på mig klänning, hugger Camus under armen till sällskap, tittar på film med spända kompisar och annat branschfolk och trycker i mig en och annan snitt. Mimsan brukar säga att det är kvällar som de här det i alla fall vägs upp litegrann att vårt jobb i vanliga fall är så otroligt oglamoröst. Långa dagar, obekväma tider, osäker framtid, dåliga löner, fryskallt eller smällvarmt på arbetsplatsen. Men så kommer det en premiärkväll. Vi får i alla fall låtsas då och då, leka ”fint folk” och klä upp oss till tänderna. Hon gillar det. Ja… jag vet inte jag. Jag blir mest fnissig av det, av att leka ”fint folk”.

Men det ska bli kul att äntligen få se den här filmen, som spelades in för hela 6 år sedan.