Det är tur att jag är mera ledig efter det här. Det är springigt i Stockholm, känner jag, och jag vill inte springa just nu. Jag tittade in på jobbet för att dubba lite, Receptionisten kramade mig översvallande och sa att det verkligen syns hur bra jag har det.

Jag kan se det själv i spegeln. Jag ser glad och utsövd ut.

I morgon åker jag ut till Bästisen för att fira midsommar, sedan åker jag tillbaka till huset och stannar där nästan hela juli ut. Även om det bara är ett par dagar dit känner jag att det behövs en liten gårdagsbildskavalkad. Jag längtar redan tillbaka, efter det där frodiga, prunkande, efter att jobba sakta och ta pauser där jag dricker något kallt och bara sitter stilla i solen.

Igår medan jag målade trädgårdsmöblerna brände jag mig på ryggen. På kvällen hittade jag årets första fästing i ljumsken. Det är sommar nu, riktig sommar.

Ha en fin midsommar, allesammans!