I morgon har jag deadline på ett arbete jag haft en vecka på mig att göra, och i morse upptäckte jag att jag måste ha raderat alltihop som var nästan-klart när jag rensade lite i skrivbordet igår. Det var bara att vifta undan röken i rummet efter svordomarna och sätta igång med allting från början och panikjobba. Suck. Jag är mer än lovligt klantig ibland.

Så för att inte säcka ihop totalt av utsikterna till den låååååånga arbetsnatten jag kommer att ha, tänker jag nu duscha och sticka iväg till Dragspelaren och Danskan på inflyttningsfika. Lite kaffe och tårta är nog faktiskt precis rätt upptakt för att orka jobba tills allt är klart att skickas in. Man får inte vara dum.

Och man måste minnas att trots att isen ser hård ut så smälter den. Nästa vecka blir det plusgrader i Stockholm. Tro’t den som vill. Men jag såg en liten asfaltsfläck på väg till tunnelbanan igår, så det verkar som att det blir vår i år också.