Tante Jul har skickat mig en utmaning att berätta 7 saker om mig själv som ni inte redan vet, och sanna ska de vara dessutom. Hihi. Ja, annars kunde det här ha blivit en ganska intressant utmaning. ”Berätta 7 helt påhittade saker om dig själv”. Men nej, jag ska hålla mig till regelverket. Tror jag. Hehe. Så, ok, here goes:

1. Jag blev av med oskulden först som artonåring. Det var väldigt sent i lilla staden jag vuxit upp i. Men det var fint, jag var kär i killen, ville verkligen efter månader av grovhångel och fick ett bra minne.

2. Jag har en liten fin tatuering. Jag var tonåring när den gjordes och jag har aldrig ångrat den. Tvärtom.

3. Jag har opererat bort närsynthet med laser. Den läskigaste biten var när de spände upp ögonlocken med en sådan där clockwork-orange-grej och lade på en sugkoppsring i ögat för att fixera det. Då ville jag gå hem.

4. Jag blir helt manisk med projekt och vill att de ska bli klara genast, älskar att slutföra saker. Och i största allmänhet gillar jag att sätta igång projekt också eftersom jag ser fram emot att de ska bli klara. Älskar helt enkelt att GÖRA saker, göra skillnad. Dessutom är jag oftast väldigt nöjd med mig själv efteråt och går och tittar på vad det nu är jag har gjort med jämna mellanrum och gottar mig.

5. När jag gick på gymnasiet hade jag en period en förfalskningsservice. Jag gjorde falskleg åt kompisar på beställning och tog betalt. Jag var väldigt bra på det. Slutade först när en person jag aldrig ens hört talas om ringde och bad mig göra det, då insåg jag att jag var farligt ute.

6. Jag gillar inte att ta medicin. Är till och med skeptisk till huvudvärkstabletter, men jag måste ta dem ett par dagar varje månad för att stå ut med min PMS. Helst vill jag friskna till au naturel, annars, när något inte är som det ska.

7. Innan jag dör ska jag lära mig spela fiol. Jag ärvde min pappas när han dog och den ligger och samlar damm på bokhyllan tills jag får modet att börja.

Jaaa… vad säger man? Tro’t den som vill, helt enkelt. Det ingår egentligen i utmaningen att skicka den vidare, men jag vet inte till vem… så vi kan väl säga så här – ta den den som vill och bara länka till mig så att jag får se det?

Ut med er i sommarvärmen nu!