Efter mitt besök hos farbror doktorn konstaterades det idag att jag har tillräckligt med symptom för att kunna lida av vilket som helst av dessa tre:

  1. Reumatoid artrit
  2. Systemisk skleros
  3. Sjögrens syndrom

Ingendera av dem är särskilt trevliga om man googlar. Jag slutar härmed genast att googla och väntar på resultatsvaren i stället. Samt hoppas på alternativ 4, som vore det absolut trevligaste, att alla mina symptom inklusive den förra vintern debuterande Raynauden, bara beror på en lite för sliten tjej som mest behöver sova. Farbror doktorn sade att den möjligheten också finns. Vi får se. Man kan fortfarande hoppas, inte sant?

Och en sak till att hoppas på. Jag vill bara be er som tycker er behöva svara på mina ideologiska inlägg med trångsynta, kvinnofientliga eller rasistiska kommentarer att helt enkelt sluta med det, jag kommer inte att släppa igenom er eftersom jag är helt ointresserad av att ge den slags tankar något utrymme här. Det här är min blogg, jag är ”redaktör” för den och bestämmer helt megalomanistiskt över innehållet. Om du/ni upplever att jag propagerar för något du/ni inte kan tåla och vill propagera för er sak i stället, starta en egen blogg. Här blir det inte, jag går inte i onödig polemik och det ber jag er respektera. Tack så mycket.

Och så lite värme och musik på det, en krispig dag som denna när det luktar is i vattnet.