Den här listan har florerat på en del bloggar jag läser, och jag hakar på jag med.

Sådant du redan gjort
Sådant du skulle vilja göra
Sådant du inte har gjort och inte vill göra

1. Startat din egen blogg (well… duh.)
2. Sovit under stjärnorna
3. Spelat i ett band
4. Åkt Hurtigrutten (inte hela den klassiska turen Bergen – Kirkenes, men en bit av den.)
5. Sett ett stjärnfall
6. Rensat ut mer ur gömmorna än du egentligen vågat (det gör jag ofta. Och ja, en del ångrar jag att jag slängt, men än sedan, well la-di-da.)
7. Pilgrimsvandrat
8. Bestigit ett berg
9. Hållit en brännmanet i handen
10. Sjungit solo
11. Hoppat bungyjump
12. Besökt New York
13. Sett ett åskväder till havs
14. Lärt dig själv ett hantverk/konstform från början
15. Adopterat ett barn
16. Varit matförgiftad
17. Sett Berlinmuren före fallet (om det hade varit möjligt att kursivera den här, hade jag gjort det. Men det är väl ungefär lika görbart som att kursivera dansa med Fred Astaire eller sjunga med Frank Sinatra. Vissa saker får man bara acceptera här i världen.)
18. Odlat dina egna grönsaker
19. Sett Mona Lisa i verkligheten (jag stod långt bak i turisttjockan och tyckte mest att den var liten.)
20. Sovit på nattåg (Det var väldigt mysigt, det gör jag gärna om.)
21. Haft kuddkrig
22. Liftat
23. Sjukanmält dig när du var frisk
24. Byggt en trädkoja
25. Låtit en kalv suga på din hand
26. Badat naken i havet eller i en sjö (varje år, baby. Varje år. Också på vintern ibland.)
27. Sprungit ett maratonlopp (Jag har sprungit en halvmara, alltså drygt två mil, aldrig längre.)
28. Åkt gondol i Venedig
29. Sett en sol- eller månförmörkelse
30. Sett en bastuflotte på älven
31. Slagit helrunda i brännboll
32. Varit på kryssning
33. Sett Niagara-fallen i verkligheten
34. Stått tjugo meter från en levande björn
35. Varit på en tyst retreat (Jag har däremot spelat en snacksalig person som åkte till ett tyst retreat och höll klaffen dagtid, men pratade i sömnen…)
36. Lärt dig själv ett språk
37. Haft tillräckligt mycket pengar för att känna dig nöjd (det har jag så fort jag har lite sparpengar. Jag är nöjd med rätt så lite.)
38. Sett det lutande tornet i Pisa i verkligheten
39. Klättrat på en bergvägg
40. Sett Michelangelos David i verkligheten
41. Sjungit karaoke
42. Badat i en varm källa
43. Betalat ett mål mat åt en okänd
44. Besökt ett afrikanskt land söder om Sahara
45. Tagit en månskenspromenad på stranden
46. Åkt ambulans (både som den som behöver hjälp och sällskap till någon.)
47. Fått ditt porträtt målat (Haha, ja. Av en känd konstnär, faktiskt. Dessutom har jag blivit skulpterad i plast.)
48. Varit på djuphavsfiske
49. Sett Sixtinska Kapellet i verkligheten
50. Varit högst upp i Eiffeltornet
51. Snorklat eller dykt
52. Kissat i regnet (sommarstuga, sommarstuga, sommarstuga! En morgonkiss när man inte orkar gå till dasset. Åh.)
53. Lekt i leran
54. Varit på drive-in bio
55. Varit med i en film (som på fråga ett: Well… duh.)
56. Besökt Kinesiska Muren
57. Startat ett företag
58. Tagit en lektion i kampsport (judo och taekwondo)
59. Besökt Ryssland
60. Arbetat i ett soppkök
61. Sålt scoutkakor
62. Varit på valskådning (inte med flit, men i somras när jag och Jakob åkte ut och fiskade såg vi en flock med vitvalar. Det var helt magiskt, overkligt. Ljudet av dem är helt omöjligt att beskriva.)
63. Fått blommor utan anledning
64. Gett blod (regelbundet.)
65. Hoppat fallskärm (kommer aldrig någonsin att bli aktuellt om inte mitt liv är i fara.)
66. Besökt ett koncentrationsläger
67. Skrivit ut en ogiltig check
68. Flugit helikopter
69. Sparat en favoritleksak från när du var barn
70. Sett norrsken
71. Ätit kaviar (inte Kalles, alltså)
72. Sytt ett lapptäcke
73. Snickrat en låda
74. Ridit en töltande islandshäst
75. Blivit avskedad
76. Sett vaktombytet i London.
77. Brutit ett ben
78. Suttit på en accelererande motorcykel
79. Sett Grand Canyon i verkligheten
80. Fått en bok utgiven
81. Ställt ut ett konstverk
83. Strövat i Jerusalem
84. Varit med på bild i tidningen
85. Läst hela Bibeln (jag har skummat den. Men det är mycket ditten som var son till datten som var son till dutten som gjorde att jag inte orkade läsa hela. Det är ett projekt jag kanske kommer igenom en dag, men jag har det inte som mål.)
86. Sett Manneken Pis i verkligheten (extra pluspoäng om det var i regnet, se nr 52)
87. Slaktat och berett ett djur (om fisk räknas som djur så… ja!)
88. Haft vattkoppor
89. Räddat någons liv
90. Varit stödperson eller stödfamilj för någon
91. Mött en känd person
92. Gått med i en bokklubb
93. Förlorat någon älskad
94. Fått barn
95. Bott på af Chapman
96. Simmat i Döda Havet
97. Varit med i en rättegång
98. Ägt en mobiltelefon
99. Blivit stungen av ett bi

Efter att ha fyllt i den här konstaterar jag att jag har gjort två tredjedelar av det som nämns. Jag tycker själv att det är rätt mycket.