Igår.

Idag, däremot, har världen varit en enda stor snödimma. Jag har pulsat omkring i stan i timtal, köpt julklappar och hetsat omkring, och ändå inte hunnit hälften av allt det där som stod på listan. Det är väl precis som det ska vara, alltså.

Jag funderar också på om jag ska gå på det här eller inte.

Trots den konstfärdiga inbjudan känns det inte helt självklart att det är ett privilegium att bli bjuden. Man blir ju nämligen ”bjuden” till guldbaggegalan, är man inte en av de nominerade betalar man för sig, och det kostar nästan 1200 kr. Dessutom kanske man vill gå två. Då betalar man alltså 2400 för att gå på företagsfest. Vet inte riktigt om jag tycker att det är värt det i år. Vi får se. Jag har fortfarande inte fattat varför det är så dyrt, men det kan ju ha att göra med att inbjudningarna uppenbarligen designas för MASSOR av pengar. Hahaha. Haha. Hah.

Men rosa streck på himlen och kala trädgrenar, det är helt gratis och tillgängligt för alla. Titta upp bara.

Titta upp.