Året har börjat med det här:

Fått tillbaka bilen från verkstan och den är hel och fin igen, Jakob har fått ett roligt uppdrag samt deltar i en kurs, jag sitter och rollsätter ett projekt där jag ska jobba med oerfarna ungdomar och kommunicerar med fina tonåringar hela dagarna (samt sörjer att det är så få som kommer att faktiskt få jobbet), Oslotur, upptäckt att alternativet till pensionsförsäkring som egenföretagare heter kapitalsparfond och öppnat en, tandläkarbesök där jag lagat spricka i en tand efter att ha bitit i en sten som förrädiskt låg i en macka på en utflykt, inhämtning av jobbjobbjobb som innebär planeringplaneringplanering. Samt härlig fika med Fideli och Adepten plus lite mer skidåkning vilket resulterat i tidernas största vätskeblåsa på höger häl. Pjäxor är hårda när de är nya.

Dessutom ringde Systersjälen igår och undrade om jag har lust att följa med på en långhelg i Berlin om tre veckor. En långhelg med massor av teater och konstgallerier och allmänt kulturhäng och framför allt, en långhelg med en av de bästa människorna jag vet. Om jag vill? Klart jag vill! Ich spreche keine Deutch, men det är ju helt oväsentligt i sammanhanget. Jihuu!

Bloggen blir lite lidande när livet i övrigt är fint och stimulerande. Jag tycker inte att det gör så mycket, ärligt talat.