Jag är en tjej på någraochtretti jordsnurr som funderar ganska mycket.

Just nu ser jag många konstiga saker. Igår efter jobbet var jag hos tandläkaren och tecknade ett så kallat friskvårdsavtal. På vägen dit stod jag och väntade på tunnelbanan på min sambo som skulle komma förbi med plånboken som jag glömt hemma på väg till jobbet. Där på tunnelbanan stod också några andra och väntade. Fyra smala tonårstjejer med smala tonårslår som rörde sig i flock utan att vara på väg, som en enda organisk kropp, fnisset och fnittret och det jeansliknande stretchtyget liksom flöt omkring där utanför spärrarna och flöt förbi en underligt utseende man, lite småskabbig sådär, som i ena handen höll en papperspåse och i andra höll upp en förpackning med en mobiltelefon, så där i lagom uppvisningshöjd, kom-och-köp-höjd. Bakom mig en äldre dam i blå täckjacka som pratade med sig själv, eller kanske snarare tröstade sig själv, med mjuka små mhm-ljud och jadåjadå som föll ur henne med jämna mellanrum, och så jag med huvudvärken och den tunga tunga datorn och ryggen, ryggen som ville sitta fast det inte fanns någonstans att sitta.

Ja. Jag funderar lite på det, bland annat. Jag funderar också på att jag har sovit alldeles för lite alldeles för länge nu. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det men det ska lösas, det måste lösas innan jag blir lika hålögd som föräldrar till kolikbarn.

Jag funderar på det som gör mig arg och det som gör mig glad, funderar på hur mycket det gör att ha en chef som alltid, alltid har något gott att säga om så bara att man har fina skor, funderar på hur mycket man kan ge i förhållande till hur mycket man kan få och hur man skapar en balans där emellan. Jag provar glasögon med Sociologen och köper en koftkavaj på rea och båda sakerna är ord som låter gamla, som mycket mer än trettinånting, eller så håller jag på att växa i min ålder. Jag har köpt mitt livs första rynkkräm. 

Jag vet inte, bloggen. Ibland har jag svårt att rikta mig till dig nu för tiden. Men jag tror att det kommer att bli bättre om en liten stund. Jag hittar kanske någonstans att hänga upp tankarna strax.