Jag drömmer att jag ska ta hand om en väninna och hennes pojkvän. Hon sitter i en soffa och tittar på och väntar på sin tur medan jag ska börja med att tvätta hennes pojkväns hår. Jag fyller en sådan där tjock glastillbringare som alla hade hemma när vi var barn med ljummet vatten, lite varmare, jag känner efter så att det ska vara skönt, och sedan ska jag hälla det över hans huvud. Han är fortfarande fullt påklädd, och det ska han vara, men när jag närmar mig med tillbringaren blir han livrädd, han får nästan panik och börjar löddra som en unghingst med ögonvitorna utåt, och jag sätter honom på en stol och pratar lugnande utan ord, bara ljud, medan jag stryker honom över håret. Det är otroligt fett och kan inte ha blivit tvättat på länge. Jag häller vattnet över hans axlar, så fyller jag på karaffen igen. Jag häller och häller karaff efter karaff över hans axlar, bröst och rygg, det går bra, men han flämtar fortfarande i skräck när jag närmar mig huvudet. Jag ger upp och närmar mig i stället henne med karaffen full. Det är hennes tur.

Hon sträcker fram sitt ena ben och det slutar i en stump. Hon har amputerat en fot. Jag blir ledsen och frågar vad som har hänt, sedan minns jag och vet, jag minns och vet sådär som man bara gör i en dröm, och så häller jag försiktigt varmvattnet över hennes stump, hon lägger huvudet bakåt mot soffans rygg och det ser ut som att det lindrar. Jag fyller karaffen om och om igen och låter vattnet rinna över henne, över hennes tröja, byxor, foten som finns kvar, stumpen, ansiktet, håret. Om och om igen fyller jag karaffen och häller vattnet över henne.

När jag tittar bort på honom inser jag att han inte har någon av sina fötter kvar, han har redan amputerat båda. Han vill fortfarande inte att jag häller något på hans huvud. Mina fingrar är fortfarande kladdiga av hans hårfett.

När jag vaknar går jag ut och tvättar händerna för att känslan är så stark.