1. För en gångs skull har det varit ok att fika mer än jobba på ett av mina jobb. För en gångs skull har vi en nästan överdrivet stor tidsbudget på ett projekt. Det känns jätteskumt. Men kul. Jag har fått höra massor om mina teknikers privatliv.

2. Jag har tagit ett beslut att sluta med kött igen. Dags att återgå till snällare mat för magen. Jag trodde att jag hade slutat med socker en stund också, av samma skäl, men så upptäckte jag plötsligt att jag satt och drack läsk till lunchen. Läsk! Jag förstår ingenting.

3. När jag efter lunchen skulle visa en av teknikerna min 6 dagar nya bil stod det redan en man och tittade på den. Inte för att han beundrade den, visade det sig, utan för att han hade kört in i den med sin jeep och skrapat upp lacken ganska rejält. Han hade jättebråttom till sitt möte och gav mig sitt visitkort, och jag gav honom mitt, och när jag jobbat klart åkte jag till hans kontor för att fylla i skaderapport till försäkringsbolagen. Då visade det sig att han erbjöd mig kaffe, hade stressparkerat för att han var sen till ett möte med Kvinnojouren som han skänker pengar till och dessutom att han är en skådespelarkollegas svåger. Det gav mig lite dåligt samvete för att jag sa (kanske lite för högt) till teknikern när vi skildes åt att dumgubben hade en damhandväska. (Jag var småchockad och kunde inte komma på en bättre förolämpning.) Om du hörde, trevliga krockmannen, så förlåt!

(Min nya bil är en liten käck Fiat Panda. Hans jeep var jättestor. När vi ritade olyckan i skaderapporten använde han den stora för-ritade bilen och jag den lilla.)