Fortfarande inget svar från banken. Jag ringde idag och lyssnade på min bankkvinnas telefonsvarare. Personen du söker är på kundbesök till klockan sexton. Men åh. Tänk om någon annan hinner före tänk om någon annan inser att det där, det är det finaste stället som finns, tänk om någon annan börjar plocka körsbären! Jag mailade bankvinnan med en stilla undran om när jag kan tänkas få besked. Jag har inte fått något svar än.

Det var länge sedan jag tittade igenom sökordsstatistiken, dr Suz har varit ytterst stillsam ett tag. Idag tog jag en snabb koll och upptäckte att någon har sökt efter ”runkgott”.

Runkgott.

Igår städade jag på balkongen. Där ute blommar det som aldrig förr. Jag har plockat av bacopan alla torra blommor, jag nyper regelbundet vissna blommor av petuniorna och gnider fjärilslavendeln och doftar på fingrarna. Jag har planterat om smultronplantan i en större kruka, bären är på väg. Dessutom står den där minirosen som inte längre är  mini därute nu i stället för i köket. I hopp om att den senare i sommar ska få planteras vid torpets sydvägg försöker jag natthärda den en aning.

Jag vet inte när det hände, men jag har inte längre svarta dödens fingrar. Jag har snälla händer.