Jaha. Baksidan av lantlivet.

Jag tog en skogspromenad idag. En lång. (Jag tänkte plocka svamp men hittade bara giftiga, gick lite vilse och hann bli lite rädd och se en hoprullad orm som låg och sov, men det löste sig.) Det var rätt tajt skog bitvis. Riktig skog, inga stigar,  tät och snårig, och jag klafsade på rätt bra genom ormbunkar och högt sly och täta träd. Nu, efter soffhänget skulle jag bara kissa innan sovdags. Och såg en liten svart prick på höften. What? Närmare titt.

Ja, helvetes helvete. Fästing. Sitter som berget.

I panik började jag leta igenom kroppen. Hittade en till som kröp omkring på andra höften som inte hunnit sätta sig. Kastade den i handfatet och spolade ner. Sedan hittade jag nummer tre, som också sitter fast. PÅ MIN VÄNSTRA BRÖSTVÅRTA.

Nääää! Man får inte göra så! Äckliga äckliga äckelfästing! ÄckelfästingAR!!

Nu kommer jag att få svårt att somna, för utöver det uppenbara att jag måste köpa en mojäng att ta bort dem med i morgon undrar jag om jag har flera i hårbotten och om jag kommer att få borrelia eller något nu. Vad ska man göra? Åh, vilka VIDRIGA kryp det är! Hjälp mig!