Den här enkäten är snodd från Amanda.

Brukar du komma i tid?
Alltid. Är jag försenad blir jag superstressad, så jag är sorten som oftast kommer först och sedan står och väntar och är ganska nöjd med det.

Har du bra kondition?
Ganska, tror jag. Eller så är det bara ren envishet. Svårt att säga.

När blev du fotad senast?
Hm, det måste vara när jag tog bild av min vaccinerade överarm. Ska fotograf-fotas nu i veckan för min kommande bok dock.

Hur känner du dig nu?
Trött, mätt och nöjd, samt lite deppig över att vara tillbaka i Sthlm.

Vanligaste färg på dina kläder?
Grön eller grå tror jag. Eller blå. Eller lila!

Kan du laga mat?
Definitivt. Jag är faktiskt grymt bra på det, men jag gör det lite för sällan av ren lathet.

Vad pluggar du?
Pluggar? Nä.

Blir du bra på kort?
Ja, oftast. Jag har ett rätt bra fotoutseende. Men det händer också att jag ser ut som en svettig mexikan. Som i man, ja. Det finns bildbevis på det.

När och varför grät du senast?
Jag minns inte riktigt. Jag gråter relativt lätt, så jag lägger det sällan på minnet. Kan det ha varit förra helgen kanske?

Var det pinsamt att svara på det?
Nej.

Hade du en bra kväll igår?
Ja. Jag var kvar på landet till 21-hugget, åt paprika i ugn och lyssnade på musik, sedan satte jag mig i bilen hemåt med en lätt sentimentalitet.

Din favoritdryck på morgonen:
Kaffe med mjölk.

Är du nyttig?
Det beror väl på vad man menar med nyttig. Ganska?

Har du någonsin haft något jobb?
Haha, vilken koko fråga om man är över 20 år och inte bor i sina föräldrars källare. Självklart har jag det.

Är du blyg?
Ibland och i vissa sammanhang. Ibland inte alls.

Vilken tid gick du upp idag?
07.00. Skulle vara i ljudstudion tidigt.

Vilket tv-spel spelade du senast?
Sim City, tror jag. Vilket väl säger något om hur länge sedan det var, också. Skulle tro att det har gått en sisådär tio-femton år sedan dess.

Vilket tv-spel är ditt favoritspel?
Ack, du lilla hop. Jag nyttjar icke dylikt.

Hur mycket krävs för att du ska bli full?
Oj. Ingen aning, men antagligen inte så mycket, med tanke på att jag dricker väldigt sällan.

Har du spytt offentligt?
Jag tror inte det.

Jag sover:
Naken, på mage, ordentligt invirad i täcket.

Vad sade du senast?
”Hejdå!”

Var du på festival i somras?
Nej. Jag jobbade hela sommaren.

Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Bästisen, Låtsasbrorsan eller Sociologen. Eller kanske någon i den norska falangen, Camus eller Systersjälen.

Vad skulle du behöva nu?
Mer ledighet, en påse gratis pengar och ett sexliv. Eller kärleksliv? Båda delar.

Har du snygga skor?
Ja, jag tycker ju det, annars skulle jag inte köpa dem.

Vad var det första du sade i morse?
”Godmorgon!”

Har du sovit i din egen säng i natt?
Ja.

Har någon annan sovit i din säng i natt?
Nej.

Har du körkort?
Ja, sedan 17 år… Absurt att jag har kört bil i snart tjugo år.

Är du ensam nu?
Ja, men Camus är på väg.

Vad ser du fram emot mest denna vecka?
Att jobbet inte riktigt har kommit igång än, så jag kan slappa ett par dagar till. Låtsasbrorsans fest i morgon. Och loppis på söndag!