Jag började skriva ett inlägg om tidsbrist igår, men så upptäckte jag att jag inte alls hade deadline på ett jobb imorgon som jag trodde, utan idag, det vill säga det som var imorgon igår respektive igår idag. Blogginlägget hamnade på vänt eftersom jag plötsligt hade jobb till tvåtiden i natt framför mig. Och idag (ja, idag-idag) är blogginlägget redan inaktuellt eftersom det byggde på gårdagens horoskop i min android, jag inte hann skriva ner hela och idag finns det inte kvar.

Det här flummeriet och gröthjärnan är inte riktigt okej, faktiskt.

Häromdagen (jag låter bli att försöka förtydliga när, det tror jag att vi alla har bäst av) satt jag och diskuterade för- respektive nackdelarna med att vara egenföretagare med lite annat löst folk. Fördelarna är många, jag styr själv över min tid (till och med när jag har grötat ihop saker blir det bara mig det går ut över) och jag behöver inte längre gå på tröstlösa möten på arbetsförmedlingen med buntar med kopierade kontrakt för att bevisa att jag är yrkesverksam. Nackdelar… ja, den största av dem är:

Herregud, vad mycket jag måste jobba för att gå runt.

Jag har i snitt sedan jag startade firman jobbat mellan femtio och sextio timmar i veckan. Det är för mycket. Det är ALLDELES för mycket. Jag är trött. Det är inte så märkligt. Och jag vet att startåren som ny företagare ser ut så här, men i alla fall. Jag som för några år sedan rensade bort så mycket ur livet för att ha tid att leva det, jag är tillbaka i att ha alldeles för mycket igen. Det är bara mycket av ett annat slag. Jag kommer att behöva gå igenom det här ordentligt. Rensa igen. Jag. Måste. Få. Mer. Skrivtid.

Men idag, idag ligger jag i sängen hela dagen och lyssnar på regnet, tror jag. I natt drömde jag att jag hade ett förhållande med Skogsrået. Det tror jag är en sidoeffekt av att jag just nu ser om hela den fantastiska serien The L Word på dvd.