Ja, rent konkret. Det handlar om fysiska stötdämpare. Till lilla fina röda bilen.

Bilen gick igenom besiktningen, men jag fick en ”bra-att-veta”-anmärkning om att vänster stötdämpare fram läckte. Idag bytte jag till vinterdäck hos bästa bilverkstadskillen Ivan och bad honom kolla läget. Ivan skrattade och sade att han vill besiktiga bilen där jag gjorde det från och med nu, eftersom han inte fattar hur den kunde gå igenom. Han konstaterade att besiktningskillen antagligen var intresserad av mig. Jag tänkte i mitt stilla sinne att ja, jag hade snyggkläder och högklackat den dagen, för jag skulle direkt från Bilprovningen till red carpet-visning på filmfestivalen. Note to self – var alltid snygg när det gäller. (Ja, jag litar på Ivan. Han är hyvens och skulle inte föreslå onödiga reparationer.)

Hur som helst, stötdämparen. Nu har jag alltså beställt ny. Och om en vecka kommer den och då ska bilen in på verkstad igen. Ivan och jag har redan förhandlat klart pris. Han bjussar på fastsättning av ett glapp på annat håll. Kan bero på att jag var regnlockig i håret.

På väg hem köpte jag en flaska Cointreau. Because I’m worth it. Nu måste jag komma ihåg att jag inte får köra på Hornsgatan på några månader.