Jag har letat hur länge som helst efter de perfekta kängorna. Det är inte så enkelt som det låter. Jag har alltid älskat att gå, jag vill ha bekväma skor, men samtidigt måste de vara snygga och lite späschal för annars är det inget kul. Det här har lockat fram en del frustration. Jag har provat och provgått men det har inte velat sig. Jag är känglös än så länge.

Häromdagen fick jag ett tips om en skotillverkare som jag hade glömt. För några år sedan var jag med i en uppsättning av Hamlet där vi alla hade skor från amerikanska Cydwoq. Alla deras skor tillverkas för hand och de är svinigt dyra. Jag minns att de kängorna vi hade då var gruvligt bekväma och sköna, även om jag hade en mansmodell som var lite för stor för mina fötter, så jag gled glatt in på deras hemsida.

Och dog en smula av habegär.

Efter att ha torkat dreglet av tangentbordet medan jag hade allmän beslutsångest beställde jag de här:

Alltså, de här vann totalt över min sparsamma sida, för är det något min fåfänga har längtat efter så är det känslan av Charles Dickens. Och bara så att ni vet, för att kompensera för hålet de här efterlämnar i plånboken så kommer jag bara att gå gå och gå nu ett bra tag framöver.