Jag är tillbaka i stan och ska alldeles strax iväg på galapremiären av svenskdubbade ”Piraterna!”. Jag är med, bland annat som ”Förvånansvärt kurvig pirat” (En tjej i lösskägg. Det ansågs ju som oturligt med kvinnor på skepp förr.) och pratar givetvis östgötska så det bara stänker om det. Jag är dessutom Jane Austen och lite annat smått och gott. Filmen är faktiskt jätterolig, det jag har sett medan vi dubbade, så det här ska bli kul! Jag får sällskap av Patten med nioårig dotter och dotterns kompis. Det blir kul att se barnens reaktioner.

Försökte nyss göra mig lite fin. Mascara och sådant. Och upptäckte att på högerögat är fransarna bara hälften så långa som på vänster, de är liksom… kapade på mitten. Kan fransar bara gå av på ena ögat sådär? Hur då? Varför? Jag fattade ingenting förrän jag insåg att jag antagligen har råkat bränna av dem medan jag brände bråte. Jag har ett minne av att komma lite för nära, faktiskt. Ehe… världsligt. Jag sätter väl på ögonlappen och drar.