Alltid lika lyckat grönt. Mitt älsklingstillbehör till i princip all mat är ruccola, sockerärtor, körsbärstomater, olivolja, balsamvinäger, flingsalt och svartpeppar. Det är till och med gott till vanliga pannkakor, det blir liksom instant crèpesfeeling. Prova vetja.

Inte lika lyckat grönt. Stackars rossticklingar, och stackars mig. Googlefarbrorn glömde tala om när man ska ta bort plastpåsen som liksom är taket i det improviserade växthuset, så jag chansade. Och eftersom vi alla redan vet hur bra jag är på blommor var min chansning uppenbarligen tvärfel. Dagens sorg. Men jag försöker snart igen, skam den som ger sig.

Tröstshopping. Blommor är jag inte så bra på. Men snickra är bra. Plankor dör inte. De bara går över i en annan form.

Dagen toppades av en superfin eftermiddag på Dramatens lilla scen, med uppläsningar av Szymborska-dikter och piano, och mer än ett kärt återseende. Att cykla dit var som att cykla i en slushpuppie, men när jag åkte hem hade det mesta av snön regnat bort och solen sken. Det var en spegling, inuti som utanpå. Och Szymborska, Szymborska. Läs henne.