Tja, vad ska man säga. Det har inte varit de finaste dagarna trots att vädret är fan-fucking-tastiskt. I förrgår fick jag besked om att jag inte fick en filmroll jag verkligen jättejättegärna ville ha. Igår provfilmade jag i ungefär två timmar för en kortfilm (det låter som ett skämt, men det är det alltså inte) och idag har jag fått en recension på boken i DN som jag inte riktigt förstår utom att hon inte gillar den. Jag läser den mest som att hon önskar att jag hade skrivit en helt annan bok, vilket gör mig rätt förbryllad. Om det är ett fantastiskt nyskapande formexperiment hon vill åt kanske det är lite för mycket att vänta sig av en debutant? Eller förlåt, det är inte sant – det är för mycket att vänta sig av den här debutanten som bara ville berätta en liten historia om knepigheten i det här med kärlek. Sorry.

Sammanfattning: just nu är jag tydligen lite halvdålig på det mesta.

I’ll be back. With a vengeance.

Men först ska jag dricka te och tycka lite synd om mig själv.