Jag drunknar lite i jobb just nu. Lite får skyllas på mig själv och lite får skyllas på att deadlines har ändrats. Oavsett gör jag just nu ungefär tre människors arbete samtidigt och ska jobba hela helgen, dessutom håller jag på med en ganska trist förhandling samtidigt med fackligt problematiska inslag. Berättar mer sedan när jag vet hur det gått. Och förresten! På lördag nästa vecka, den 19:e, åker jag till Tylösand och pratar tillsammans med ett gäng författare (höhö! Mitt första booook-eveeeent) och dit kan man gärna komma och säga hej om man vill. Kolla här!

Jag fick inte kortfilmen med den extremt långa provfilmningen, förresten. Men idag ska jag provfilma för en annan grej som jag jätte-jätte-jättegärna vill göra. Så håll tummarna för mig i eftermiddag. Det kan jag behöva, för utöver att jag har haft bisarrt mycket att göra missade min agents assistent att skicka provfilmningsmaterialet till mig, det bidde något strul med hennes mail och hon trodde att jag fått allt men i själva verket fick jag scener först igårkväll efter att ha ringt henne och undrat om de inte ville provfilma några scener utan bara… mig liksom, så jag är trots sent nattplugg egentligen inte alls tillräckligt förberedd, men vafan, jag kör ändå. Skicka god karma.

På måndag, måndag, älskade måndag, då åker jag till huset en vecka och tittar efter om gräset har hunnit gro.