Japp. Vi hade kul.

Och det är helt galet hur stor hon är nu, Sociologens dotter. Som jag träffade första gången när hon var tre veckor gammal och hon somnade i min famn. Och det här känns som igår. Jösses. Nu är hon en tuffing som går i skolan, vill skjuta pilbåge och kanske börja spela tennis, och som ville bli intervjuad efter filmen när jag i stället bara ville slinka förbi obemärkt. Premiärgalejet fick henne att lägga ihop ett och annat, så hon frågade mig: ”Är du en kändis?” och jag sa: ”Njae, inte egentligen. Men du vet ju att jag är skådespelare.” Varpå hon svarade: ”Aha, så du inte bara gör filmer, du är med i dem också?”

Sedan fick jag förklara varför hon inte har fått se filmerna som jag är med i medan vi gick och köpte nya strumpor till plaskvåta fötter i storlek 30. Hon valde ett par svartvitrandiga med blåglittriga stenar i form av en stjärna på.