Jag tappade mina solglasögon i blåbärsskogen igår. Det har retat mig hela dagen idag. Så mycket att jag en stund funderade på att faktiskt ge mig ut och leta, trots att oddsen för ett sådant letande verkligen inte skulle vara rimliga. Och dessutom var det inga särskilt dyra eller exklusiva brillor, så jag kan gott unna mig att köpa ett nytt par – men jag GILLADE dem jättemycket!

Suck.

Är det förresten någon av er som har någon som helst aning om vad det kan vara som felas en när man morgon efter morgon vaknar och är märkbart svullen i kinder, händer och lår ända ner till knäna? Svullnaden släpper lite under dagen, men inte helt. Jag fattar ingenting. Kroppen är ute på sitt eget rejs. Det är som sagt länge sedan jag kände mig i god form, och jag hade hoppats att glutenupptäckten på ett magiskt sätt skulle göra slut på den här märkliga utförsåkningen av min hälsa. I och för sig är jag kanske väl optimistisk i att det skulle gå så fort, men… jag är trött på att känna mig konstig i kroppen, och jag har ingen lust att sitta och gnälla mer för läkare. Jag vill må bra!

Och jag saknar mina brillor.