… så har den några stycken olika orsaker. Den första och mest självklara är att jag jobbar så mycket att jag inte har tid att blogga. (Eller tänka, fika med vänner, skriva bok, i största allmänhet leva.) Så kommer det att vara ett litet tag, men jag står ut. Det är ju kul, mitt jobb, även om jag just nu får lite hjärtklappning bara av orden logistik och budget. Det är ord ingen äkta konstnärssjäl ser som särskilt inspirerande, vill jag lova.

Annars har lite smått och gott hänt, som att jag äntligen har tagit min tredje TBE-spruta och nu alltså är helskyddad om någon av fästingarna på landet skulle kunna smitta, att jag har fått en ny sorts astmamedicin (tack snälla Elin för tipset) och att jag igår kväll efter en lång dag på jobbet fick virus i datorn (för att vara mer precis, viruset som Per Hellquist skriver om här på sin strålande blogg.) Eftersom jag hade läst om viruset innan blev jag inte svimningsfärdigt rädd, bara jätterädd, men efter att ha följt mycket handfasta råd i kommentarsfältet på inlägget jag länkat till lyckades jag faktiskt återställa datorn och allt ser ut att funka som det ska. Men det blev en lång natt igår med genomsökningar av datorn och antivirus och rensningar och byten av lösenord. Ska bli spännande hur många av mina nya lösenord jag minns. Och i morgon, mina vänner, i morgon åker jag till landet för första gången på mer än en månad. Jag längtar jättemycket.

Ja, så är det med mig. Hur är det med er?