Jag hoppas att alla har sett ”Uppdrag Granskning” nu. Om inte, tryck på länken och se 58 minuter av fullkomligt orimligt beteende mot kvinnor som ifrågasätter att en klädkedja säljer tröjor med bild av en dömd våldtäktsman, kvinnor som uttrycker feministiska eller politiska åsikter, kvinnor som tar plats i medielandskapet, kvinnor som helt enkelt gör sitt jobb. Jag tänker inte skriva mer om detta, för det gör mig både illamående och ledsen. Det får räcka med det här.

Istället ska jag skriva att jag har köpt en kofta idag. Jag har letat en stund efter en riktigt chunky, grovstickad kofta som är lång, vid, varm och mjuk. Idag hittade jag den, och dessutom till femtio procents rea. Sedan gick jag runt svimfärdigt trött på stan och längtade efter mat. Det var länge sedan jag på riktigt orkade vara en shoppinglady.

På väg hem kände jag gråten i halsen flera gånger utan att veta varför. Jag har varit låg hela den här veckan, känt mig orkeslös och ledsen. Det kanske bara är årstiden, helt enkelt. Jag längtar efter april och den mjuka solen över rensopade trottoarer.