DAGENS VILL HA: Kropp, mest specifikt mage, som inte gör ont. Jag ska inte komma med alltför mycket information här, men låt oss konstatera att antalet toabesök idag och vidhängande smärta/svullnad tyder på ett IBS-skov. Ja herregud, för februari är ju en sådan peppmånad, så det är nu jag klarar det som bäst!

DAGENS KLÄDSEL: Jeans med lite häng, blågrårandigt linne, den nya chunkygrova koftan (som är grå).

DAGENS SMINK: Smink? Moahahaha. Lite carmex på läpparna och lite handkräm på, ja, händerna.

DAGENS FRISYR: Spretigt i en liten ynklig fläta. Behöver klippas.

DAGENS HÄNDELSE: Jag avslutade första fasen av ett stort jobb som inbegriper 26 barn mellan 8 och 12 år. Se det framför er: 26 barn mellan 8 och 12 år. Woppaaaa!

DAGENS LÅT: Hahaha… jag satt och väntade på att en klass på gymet skulle börja och led av den – som alltid – usla gym-musiken, när de plötsligt spelade ”dansa pausa” och jag vippade med fötterna och mindes sommaren en stund. Faktum är att jag faktiskt gillar den här låten, märker jag, kanske mest just för att den doftar sommaren 2012. Helt otippat blev det dagens bästa stund.

 

DAGENS PLANER: Fortsätta ligga i soffan med vetekudde på magen, dricka te, sova.

DAGENS SAKNAD: Sommaren.

DAGENS DUMMASTE: Tonåringarna på gymet som satt precis vid mitt skåp i omklädningsrummet när jag skulle byta om efter duschen och tydligen inte ens tänkte tanken att flytta på sig en aning, så jag fick nakensträcka mig över dem efter mina saker. Känns halvbra att flasha tantfläsket mitt i ansiktet på truliga sjuttonåringar.

DAGENS SJUKA: Magen förstås. Snälla magen, sluta nu.

DAGENS DROG: Ja, det får väl vara astmamedicinen det.

DAGENS ROLIGASTE: Igår ringde någon mig från USA och lät det gå fram tre signaler innan de lade på, jag hann inte svara, bara konstatera att det var ett amerikanskt nummer. Så hela dagen idag har jag fantiserat om hur fantastiskt det skulle vara om det var någon som ville ge mig en roll i en amerikansk film men liksom bara råkade ringa lite för fort och faktiskt har några fler detaljer de måste gå igenom först. (Jag VET att de säkert bara ringde fel, men work with me here!)

DAGENS FAVORIT: Patten. Jösses, vad jag gillar den kvinnan.

DAGENS KÖP: Nya träningsbrallor.

DAGENS HUMÖR: Faktiskt ganska bra, trots magsmärta och tröttheten därtill. Kors i taket.

DAGENS ORD: Påveabdikering.