Jag håller uppriktigt talat på att jobba ihjäl mig. Jag måste återgå till att säga nej, så enkelt är det bara. Det kan hända att jag kommer att ha mera ork när det blir varmare (enligt yr.no som jag tittar på varje dag, varenda dag nu, I tell you) ska det bli plusgrader flera dagar i rad nästa vecka. Vet bara inte hur pålitligt det är när det ska vara -10 mellan klockan 7-12 och sedan bli +1 mellan klockan 12-18. Vi får väl se, yr. Vi får väl se.

Hur som helst.

Efter världens längsta arbetsvecka var jag på föreställning igår. Min gode vän Stephen Rappaport spelade sin enmansshow ”The Museum of Contemporary Art” på Pygméteatern (ligger vid Odenplan) och det var helt enkelt en riktig pärla. Eftersom jag tyckte att den var helt strålande och anser att alla som vill se en fin föreställning ska veta vad som bjuds, så tipsar jag: Gå och se Stephen spela den här! Den är bara en timme, och han spelar inte ofta, så det är en riktig lyx. Står ”one show only” på affischen, ja, men han spelar en till den 19:e april. Ja, det är länge dit. Och ja, ni ska köpa biljetter redan nu, för det är en liten teater och det var smockfullt igår.

582461_4774523812816_1164310797_n

Efter föreställningen igår bjöd Stephen och hans cellist Amanda Hofman-Bang på några låtar i teaterns café, så det kan löna sig att stanna kvar en stund efteråt. Stephens musik är minst lika fascinerande som hans skådespeleri, han är i sanning en helt unik multiartist. Kan knappt säga det nog: gå och se honom! Ni kommer att fatta vad jag menar.

32142_10200106342173120_499731048_n

Stephen och Amanda spelar dessutom den 8/3 på samma ställe, en helkväll med bara musik och Stefan Marling gästar på sax. Kan också vara klart värt ett besök!

 

Japp, det här var nog mitt första helt ohämmade reklaminlägg? Men samtidigt – det kommer helt från hjärtat. Stephen är en av de mest begåvade och säregna människorna jag vet, och det han gör går mig rätt i hjärtat, så jag hoppas att fler av er ska få en chans att uppleva hans artisteri. Slå till!