Alltså.

Jag vet inte om någon mer än jag tittar på ”Biggest Loser” ibland. Ärligt talat tycker jag att det programmet som helhet är ganska rörande. Om man tänker bort en hel del amerikanskt så handlar det ju på det stora hela om människor som inte har unnat sig att må bra, och som på ett ganska brutalt sätt tvingas ändra syn både på sig själva och på vad de kan göra åt sin situation. Den ena av dem som driver på dem är en stenhård brutta som heter Jillian Michaels.

Det här är Jillian Michaels och Jillian Michaels kropp. Ja, det tål att sägas två gånger.

Jillian-Kettlebell

Varför visar jag nu upp Jillian Michaels för er? Jo, för att Jillian Michaels utöver att vara värsta supertränaren på tv också har gett ut flera tränings-dvd:er. Och jag har fått en av hennes träningsdvd:er i present. Förstår ni nu vart det barkar?

Alltså.

Det är meningen att man ska göra ett träningspass på en halvtimme om dagen. Det ska på trettio dagar göra en ”shredded” enligt Jillian.

Jag är på dag tre. Dag tre. Och jag har så absurt mycket träningsvärk att jag knappt kan gå utan stapplar omkring som en halt pensionär. När jag skulle gå uppför trappan till jobbet var jag tvungen att stanna och andas framför den, blunda och förbereda mig. Så ont gör det att . Och imorgon är det dag fyra av samma grej.

Som Jillian säger, these abs don’t come for free. Nä du Jillian, these abs come for pain when you gå i trappen.

Men en halvtimme om dagen och jag kan köra hemma. Det är värt ett försök, detta letande-efter-träningsform-året-2013.