Som den invigde har fått med sig för jag ju för närvarande en liten kamp med min kropp.

En del av den kampen har bestått i att ta på allvar att jag ser sämre och helt enkelt gå till optikern och göra nåt åt det.

I dessa moderna tider har ju optikerna en massa fräna tjänster på nätet. En av de tjänsterna är att man ska kunna ladda upp en bild på sig själv och virtuellt ”prova” de glasögon de har i sitt utbud. Det låter jätteavancerat, man får till och med markera var i bilden ens pupiller sitter, för att allt ska gå så rätt till som möjligt. Sedan är det bara att välja brillor, så limmar programmet in dem på ens ansikte. Jag tyckte att det här var jätteimponerande och praktiskt. Tills jag fick se bilden och skrattade så mycket att jag nästan sprängde mjälten.

Namnlös2    verkligheten

               Enligt hemsidan.                                              Enligt verkligheten.

Jag är inte helt säker på att den här tjänsten är så effektiv för att locka kunder, men jag är jättenöjd med glasögonen och att deras skalmar faktiskt är på utsidan av ansiktet, inte inkörda i mina tinningar.

Och jag behöver dem fortfarande bara när jag kör bil eller går på teater och så.

Kampen fortsätter.