Efter frukost till oss båda och kattlåderens och lite lek och allt det där som hör morgonen till, lade jag mig som vanligt i soffan och slog upp datorn för att börja jobba. (Ja. Jag ligger och jobbar ibland. Frågor på det?) Jag hade inte mycket mer än börjat knappa förrän katten hoppade upp till mig i soffan som hon gärna gör då och då. Men i stället för att lägga sig nere vid mina fötter, som hon har gjort i en månads tid nu, så såg hon eftertänksamt på mig en stund innan hon långsamt tryckte sig in mellan soffryggen och mig, för att sedan kliva upp på mitt bröst, lägga sig tvärsöver det och börja spinna högt.

Och alla mina tankar på att jobba ge blod köpa mat gå promenad hinna klart börja om och på fredag går jag ut i strejk jag med försvann som en rökslinga mot stor himmel, tunnades ut, och kvar fanns bara ett litet hjärta mot ett större, värmen mellan en liten kropp med päls och en större med tröja, och mina händer mot den silkeslena långa pälsen och den strävmjuka tungan som långsamt slickade mina fingrar.

GosmsPhoto1365348343104