Jag är helt urlakad i veckorna. Det tar på krafterna att vara del av en komplicerad arbetsmarknadskonflikt. Det är ledsamt och slitsamt och jag har egentligen inte lust att skriva mer om det. Eller ens tänka på det.

Alltså drömmer jag mig bort hela tiden, tänker på landet och planerar för sommaren. Idag var jag där över dagen, sågade till en liten rundstav att kunna hänga upp bestickkorg på i köket, rensade lite ogräs i det nygrävda trädgårdslandet, silade ner nässelvattnet i en dunk och hällde på nytt vatten i hinken med rötter och nässlor, vattnade, och svettades lyckligt i den 23-gradiga värmen. Vattnade med en deciliter nässelvatten i tio liter vatten, det luktade ändå multnat, friskt, gödsel helt enkelt. Näring. Och när jag stagade upp pionerna med stöd kom han plötsligt cyklande in på min gård, nästgårdsmannen. Och kramades. Jag var här nån gång och knackade på på fyllan, va? Han var nykter nu, men fortfarande något gränslös. Och jag ångrar att jag svarade ärligt på hans något insinuanta är det bara du här?

Ja, ja. Jag har inga problem med att säga ifrån om han dyker upp igen.

Nu ligger jag i soffan hemma och äter ostbågar och tittar på melodifestivalen med halva ögat. Dags för bildbonanza från idag.

 20130518_152454

20130518_142331

20130518_145259

20130518_144330

20130518_142617