Idag har jag haft besök av två riktigt sköna brudar. Den här och den här, för att vara exakt. Jag har snott deras bilder, eftersom jag inte fotade alls medan de var här. Jag bara babblade och skrattade och åt glass och så.

1002727_10151503790561818_439402428_n1017622_10151503195261818_1828860500_nb

Ja, jag har totalt fallit in i landet-outfiten. Och ja, det är hål i ena träskon på tån. Frågor på det?

De här två tjejerna är så himla bra. Jag måste bara få det sagt. Sådär världsabra ni vet, så att man är glad att få vara med.

När de hade åkt hem igen släppte jag ut Olivia, som glatt kutade ut i småregnet. Jag gick ut och högg lite ved, medan hon tittade på. Efter att hon trampat runt litegrann i mitt grönsaksland och jag lyft bort henne ur det fick hon nog och drog till skogs. Jag gick in med veden, och som den hönsmamma jag är gick jag och ropade lite efter henne när jag hade tänt brasan. Insåg själv att det var ganska dumt, eftersom jag precis släppt ut henne. Satte mig med en tekopp framför brasan och öppnade datorn.

När jag suttit så en stund hörde jag ett krafsande på dörren. Och ja, när jag öppnade satt Olivia där och väntade, som värsta rutinerade utekatten. Nu ligger hon vid min sida i soffan och tittar på brasan och torkar, och jag är ganska paff och lite rörd.

De växer ju upp så fort, vet ni.

utekatten