Det är kanske för att de flesta googlesök som lett hit har varit rätt logiska på sistone. Som att ganska många söker på om man kan använda vanlig matolja på teak (ja) eller om man kan göra laseroperation trots kärlinväxt i ögat (ja) eller ”hur slutar halvbroren” (det tänker jag inte avslöja, läs boken för den är bra).

Men ibland söker folk på saker där jag verkligen undrar vad de är ute efter. Som ”3 gröna flaskor”, ”gestalta ögon” eller ”människans inre kropp”. Det sista tyckte jag var vackert. Den inre kroppen. Till skillnad från allt normalfokus på den yttre. Fint.

Vissa sök är ohyggligt kryptiska. I den kategorin har vi ”vad kan man göra om en katten har hoppat från sista varningen”, ”kemi kallar – kan höra blommat” och ”meningar utan mening”.

Att just den där sista hamnade hos mig vet jag inte om jag ska bli sårad av eller nicka instämmande åt och säga välkommen.