Ni vet hur det är när man har en stor grej man vill vara lite extra fin inför? Och så råkar ni vara någon annanstans än ni i vanliga fall bor, så därför bokar ni tid hos närmaste ”stads”-frissa, på den salongen som är dyrast och tillhör en kedja ni känner till men där ni aldrig har varit innan? Och så kommer ni dit och förklarar att ni vill ha en slick, snygg page med volym och frissan som själv är hur snygg som helst nickar väldigt förstående och förtroendeingivande och börjar klippa? Och sedan kommer ni hem och inser att ni ser ut som prins Valiant?

Det vet ni inte? Nämen lyllo er då. Själv sitter jag här och fattar inte riktigt vad den snygga frissan har gjort egentligen. Hon har klippt upp håret där bak så att det ser ut som att någon har tryckt in hela mitt bakhuvud med något tungt. Volym? Tillåt mig asgarva.

Men luggen är jättefin. Det ska hon ha.

Jag gissar att jag kommer att få sätta upp håret bak i någon slags maskeringsåtgärd. Tur att hår växer.