… vilket betyder, i tur och ordning:

  • no mo kaffe, nu är det grönt te för hela slanten (eller varm mandelmjölk med lite kardemumma – rekommenderas)
  • no mo socker, nu är det frukt och bär som gäller på snaskfronten
  • no mo kött. Hejdå köttet, du är inte bra för mig.
  • smörja med magnesiumkräm, ta en tablett D-vitamin och stretcha försiktigt varje dag

Fråga inte hur humöret kommer att vara några till dagar framöver. Vi kan koka ner det till att det nog är en jävla tur att det bara är jag och katten här. Kaffet, alltså. Det är det som är det svåraste för en som i vanliga fall dricker minst fyra koppar om dagen.

Med lite tur försvinner en del av ledvärken i och med detta. Man kan ju alltid hoppas.

Bara för att visa hur liten uppoffring det här är, egentligen, skickar jag nu vidare er till en matblogg där jag brukar bidra ibland. Där har vi dagens middag. Vegansk, glutenfri, svingod. Och titta igenom resten av själva bloggen, det finns några ruggigt inspirerande matdamer bland oss. Om någon har svårigheter med norskan är det bara att fråga mig. Hej ny vecka, nu ska Suz bli fräsch igen.