Första arbetsdagen. Jag har fått ett blåmärke på hakan, nya kompisar och läst jobbschemat fel. Allt är med andra ord precis som det ska vara.

Jag gillar det här gänget jättemycket, i förväg. Det känns lovande.

Imorgon ska jag till blodcentralen här första gången och ge blod. Jag kommer bara att hinna göra det två gånger innan jag åker hem, så på ett sätt känner jag mig lite skyldig för att de måste skriva massor om mig i sina datorer och utfärda ett parkeringsbevis som jag får ha i bilen, för bara två gånger. Men sedan tänker jag till igen och tänker att två gånger alltid är bättre än ingen gång.

Jag läste på någon annans bloggjulkalender en rubrik som var på vilket sätt gjorde du världen bättre 2013 eller något liknande. Min lista är:

  1. Jag gav blod regelbundet
  2. Jag är månadsgivare på ActionAid, Amnesty och Greenpeace
  3. Jag köper min el från GodEl som skänker vinsten till välgörenhetsorganisationer, min går till Stockholms Stadsmission
  4. Jag har hälsat på folk med matkassar via Matkassen
  5. Jag har varit konsekvent i att välja ekologisk och kravmärkt mat där möjligheten finns
  6. Jag har adopterat Olivia (även om det kanske inte gör världen i stort till en bättre plats gör det mig till en glad människa att ha katt, och Olivia fick en matte som vill ha henne och har blivit en gladare katt, och en glad människa + en glad katt gör världen pyttelite bättre i det lilla, tycker jag då.)

Ja, där tog nog listan slut tror jag.

På vilket sätt har ni gjort världen bättre i år? I det stora eller det lilla?