Och här kommer en snabb inblick i det som alltid finns med på kollationeringsdagen: en scenografimodell, samt kostymskiss/inspirationsbilder. Ja, förresten, ”kollationering” enligt NE:

kollationering

                 kollationering, teaterterm: första repetitionen av ett teaterstycke, vanligen med genomgång av pjästexten, fördelning av rollerna, tolkningsdiskussioner m.m. (18 av 28 ord)
*
I teatervärlden kallar man det gärna ”koll”. Helt enkelt. Som i vi hade koll på pjäsen i tisdags.

Själv tycker jag förstås att det här är totalt basic kunskap, men inser att för även de speciellt intresserade (ja, jag tittar på dig Amanda) är det här precis sådant skådespelarlingo man kanske aldrig har stött på.

Hur som helst. Här ska vi alltså spela:

scenografimodell

Och så här ska vi se ut:

inspirationsbilder kostym

Och nu måste jag sova, för jag har jobbat till klockan 21 idag bland annat med att skaka rumpa, så jag är jättetrött. Men glad. Vi hörs i morgon.