Klockan tolv i Kärrtorp på söndag. Då möts vi för en antirasistisk demonstration. Jag kommer inte att kunna vara där annat än i anden, men jag säger ändå vi, för det är en fråga om att solidarisera sig och visa vad man står för. Jag accepterar inte att vi har ett samhälle där media rapporterar kastade glasflaskor mot barnvagnar som ”urspårning” eller ett samhälle där riksdagspolitiker går bananas på nätet och uttalar sig om människor som om de inte vore människor. Jag säger nej till det och ja till förståelse, humanism och acceptans.

Alla som kan, hoppas jag överväger att åka ut till Kärrtorp på söndag för att gå med. Alla som inte kan men vill, vi kan väl gemensamt gå ut på det sätt vi förmår med att vi stöttar antirasismen? På facebook, twitter, bloggar eller över en kaffe?

Låt oss vara det samhälle vi vill ha, låt oss skapa den värld vi vill leva i.