Jag har förbrukat kvoten datasurf på mitt mobila bredband, (damn you Netflix! Men nu har jag sett Hungerspelen!) och det som händer då är att de drar ner hastigheten. Rejält. Enligt bredbandskollen har jag just nu 0,07 Mbit/s att surfa på. Det går inte skitfort, kan man säga. Det blir mycket trummande med fingrarna.

Och jadå, jadå, jag är gammal nog att minnas både tider med uppringt telefonmodem och tider utan internet över huvud taget, så jag är helt medveten om att det här inte är någon katastrof och att några dagar med världens segaste nät inte kommer att betyda något i det stora hela. Men ändå!! Det är ju tokirriterande, när man är van vid att ha det på annat vis.

Jäjä. Hur som helst. Det jag ska göra idag är att läsa vidare i bästa Caroline Erikssons ”Djävulen hjälpte mig” som har fått hänga med en stund och väntat på att jag ska ha tid. Nu har jag tid, och har läst halva, och den är sketabra. Den ska ni läsa, allihop.

Så då vet ni det.