När jag öppnade ”skapa nytt inlägg”-sidan tänkte jag egentligen skriva om en massa olika saker. Om Belinda Olsson, om guldbaggegalan, om ett radioprogram jag hörde förra helgen, om premiär om exakt två veckor, om längtan efter solen och sommaren, om näthat och norsk feminism, om att jag egentligen funderade på att åka till landet i helgen och hämta skidorna men redan känner att nä, det kommer jag inte att orka. Men så gick liksom luften ur lite.

Ni förstår, jag orkar inte riktigt varken polemisera eller skriva om mig-och-mitt just nu. Men jag har lust att skriva. Skriva något helt fiktivt, kanske en följetong, kanske några kortnoveller… Ja. Det kommer nog att visa sig vad det blir. Och eftersom jag tänker att skillnaden på blogget och det vanliga skrivet är dialogen vi har här, undrar jag: vill ni vara med?

I så fall vill jag be er om en sak. Skriv något i kommentarsfältet. Ett ord, en titel, en frågeställning eller en startmening. Specificera vilket av dem det är, eller låt bli. I den takt de dyker upp kommer jag att skriva något, fritt tolkat med utgångspunkt i det. Okej? Kör loss vetja!