• Tvätta av mig jobbsminket, först och främst. Vet inte varför det tar mig sådan tid.
  • Gå på jobbvårfest. Spela bingo, äta korv och träffa bland andra Klärvoajanta Karita (som har en turkos mohairtröja och stora blingade glasögon och egentligen är en av de finaste kollegorna en person kan ha.)
  • Tvätta städa putsa damma. Den här svängen är min sista i Uddevalla, nästa vecka går kontraktet ut. Slutstädning i lånelägenheten, med andra ord.
  • Loppis. Inte missa legendariska loppisen den här helgen. Sista chansen, det med.
  • Ringa mamma och kolla om hon får till det där med serbisk radiostation via internet den här gången då.
  • Sakna katten. (Hjälp, tänk att jag har blivit en sådan person som saknar sin katt.)
  • Grodda (och äta) mungbönor.
  • Skriva. På riktigt och på heltid i en månad.
  • Fundera vidare på när i sommar jag ska ta veganmånad. Juni eller juli? Endera av dem blir det. Vet dock inte vilket som kräver minst av mig, veganmidsommar i juni eller veganfödelsedag i juli. Klurar vidare.
  • Kanske borde kombinera skriv- och veganmånad? Kanske.

 

regnkatt

Nyinkommen och sur över att det regnar. Jag saknar henne trots att hon är en suris.