10683758_716957871702924_1087645379_n

Bild från igår, från ett engångsgig med tidigt 60-talstema. Det var roligt på det där lite skräckslagna sättet, det när man egentligen inte är särskilt säker på att det kommer att fungera, men det visar sig att det gör det visst och ger en sorts adrenalininjektion man får lite huvudvärk av. På det stora hela en lyckad kväll, ett bra jobb.

Jag åkte hemifrån vid halv tre på eftermiddagen och var hemma runt halv två på natten, helt slut. Och idag är jag så trött att jag redan har gråtit två gånger. En gång åt ett danskt program på tv som handlade om barnuppfostran, en gång åt en norsk artikel om en somalisk flicka. Dessutom gör jag sjukgymnastikövningar och smörjer nacken med liniment. Jag har ont i magen, det har ju inte direkt varit en lugn och stabil tid de senaste månaderna, och som vanligt blossar min IBS upp av stress. Sjukgymnasten vill boka in en tid åt mig hos deras dietist så att jag kan sättas på FODMAP-diet, eftersom hon trodde att mycket av mina inflammatoriska besvär faktiskt härstammar från magen.

Med andra ord, allt detta sammanräknat, idag tänker jag inte ge mig ut och springa som planerat, utan ska ligga i soffan och titta på film och äta potatismos. Mm, potatismos.

När jag är klar med denna tunga syssla ska jag googla bilder av små snitsiga hallar, för där behöver jag idéer. Men om jag ska göra något idag? Nej.