Ett av skälen till att jag skriver så sällan här numera är att det känns som att jag har grejer jag skulle vilja skriva om, tänka högt om, som inte funkar nu när jag skriver öppet och inte längre anonymt. Det är egentligen inga hemligheter eller farligt, inte så, men… så fort det också har med andra människor att göra, eller jobbgrejer, eller javafan egentligen allt som kanske inte är helt kosher egentligen att prata om utanför trygga rum där man vet att det man säger/skriver inte kommer att hamna hos fel personer… då saknar jag anonymbloggen. När ingen visste vem jag var kunde ingen heller spåra det jag skrev om till andra människor eller platser som kanske inte hade velat vara med på internetz.

Alltså funderar jag på att lösenordsskydda vissa inlägg från och med nu.

Och det betyder förstås att den som vill hänga med på de inläggen måste be om att få lösen. Det går till på detta vis: maila mig och be om det. (Adressen finns uppe till höger. Obs, jag loggar inte in på den varje dag, långt ifrån, så det kan ta lite tid att få svar. Men jag kommer att svara.) Om du är någon som hittills alltid har läst utan att någonsin kommentera, berätta lite om vem du är.

Okej, bloggen. Då skakar vi lite liv i dig igen.