Om exakt en vecka gifter vi oss.

Idag har vi åkt till tippen med massor av skräp, klippt gräset, klippt häcken, tvättat tre maskiner, pyntat med lampor i trädgården, fikat hos Italienaren och Skrattfrun, rivit en gammal sunkig bänk på farstukvisten, sopat och tvättat farstukvisten, börjat måla farstukvisten.

Jag har fått cirka tre miljoner myggbett. Fotografen kliar inte av mygg, det är helt övernaturligt. Han smög efter katten genom skogen idag och tog bilder av henne, liggande i någon sank tuva med myggen festande loss på den smaskiga blodbuffén han bjöd på, och har alltså inte en kliande fläck på sig. Jag däremot? Indränkt i Salubrin och känner mig lite febrig. Och jag har mest hållit till på farstukvisten.

Min mamma tycker att vår bröllopsplan är lite fattig. Om hon fick välja skulle det vara som festen/klänningen/det hela lammet på ett grillspett i ”Mitt stora feta grekiska bröllop”. Jag har redan avstyrt en hyrklänning, en krona, ett band och ett lamm.

Det ska bli skönt när hallojet är över och vi är gifta och nöjda.