Jag känner att jag vill lägga in en disclaimer: egentligen är jag en ganska välordnad person. Jag gillar system för saker så att det blir lätt, att allt ska ha sin plats etc. Med det sagt finns det en skampunkt i mitt liv som jag av något skäl inte lyckas skapa något system runt. I give you:

_87a7884-2

Detta är alltså min sida av sängen. Nattygsbordet är fullt av krämer, pennor, böcker, stickning, handledsskydd, godis, antagligen finns det en och annan levande varelse från yttre rymden som gömmer sig där också. Den klädsamma klädhögen är egentligen inte så stor som den ser ut, det är bara gårdagskläderna samt gårdagskvällens myskläder, men de ligger ovanpå tre väskor (fotoryggsäcken, träningsryggsäcken och dataväskan) som jag regelbundet använder men inte har hittat någon bra förvaringsplats för. Än. Jag har några provplaner i huvudet.

På golvet ståtar även dator, hörlurar i fodral och externt numeriskt tangentbord. Man ser också papper, alltså räkningar och administration. Det vill säga, det här är också min arbetsplats från igår.

Om det var frestande att städa lite i högen innan jag fotade? Ja. Om jag insåg att ifall jag inte städar innan jag fotar, så kommer jag att ha ett mycket tydligt incitament att städa efter på grund av självpåförd skam? Ja. Det här är alltså en sorts fulterapi.

Vi bor två personer på 56 kvadrat med lite för lite förvaringsutrymme, och det märks. Fotografen är egentligen minimalist, och varje gång jag har tagit bort allt från ett rum/hörn på grund av att det ska renoveras blir han stjärnögd och säger vore det inte jättehärligt att ha en tom yta här? varpå jag svarar jodå, men vi har saker! vart ska vi ha våra saker? och sedan städar vi, det blir rent och prydligt och vi lovar varandra dyrt och heligt att hålla efter stöket bättre. En vecka senare ser det ut så här igen, eftersom vi har för lite förvaringsutrymme och de saker vi har faktiskt är saker vi använder regelbundet.

(Han har sina högar han med. Bara så att det är sagt.)

Att tapeten är trasig på bilden beror på att vi byggde om garderoberna förra året och då revs en gammal vägg. Vi har köpt en ny tapet och det här rummet ska målas om och tapetseras fondvägg från Cole & Son i. Någon gång under nästa århundrade när vi har fått fason på stöket.