Åh, herregud. Det är så mycket. Som att behöva borsta tänderna två gånger om dagen, eller kläder som sitter dåligt. Eller mer självklara saker som att behöva säga samma sak flera gånger, manspreaders på t-banan eller att ha glömt plånboken hemma när man är i affären. Men det är ändå bagateller jämfört med det här:

2017-02-06

Detta är alltså en skärmdump från min facebooksida. Det här gör mig så trött. Att strömningar världen över gör världen till en plats jag blir rädd för. Och att allt det goda, som att förnybar energi håller på att ta över från fossila bränslen, att fler och fler äter vegetariskt, att Holland har tagit ett initiativ till att ersätta de pengar som Trump dragit in för kvinnohälsa (dvs preventivmedelsrådgivning, gynekologi och abortkliniker) tappas bakom rubriker som de jag referar till i statusen från 25:e januari, när vi alltså fick veta att Ryssland infört att det är lagligt med misshandel i hemmet eller att jävla Anna Kinberg Batra försöker jämställa SD med Vänsterpartiet för att eventuellt kunna få regera med bajs som uppbackning. Igår läste jag en nyhetsartikel om att ”näringslivstoppar oroar sig för ökande klyftor” vilket i mina ögon är ungefär samma sak som att skriva ”kannibaler oroar sig för uppätna människor”.

Ibland hatar jag den här världen. Och det gör mig så inihelvete trött.

Så. Nu ska jag på möte med vårt fackförbunds styrelse för att diskutera arbetsmiljö- och avtalsfrågor. Ajöken.