Söndag: Vi är på middag hos Låtsasbrorsan, för första gången på länge. Det är trevligt, men jag är så såsig i huvudet. Allt går liksom långsammare, och jag har svårt att skilja ut det ena samtalet från det andra. Filtren jag i vanliga fall har är upplösta, allting får samma vikt, min uppmärksamhet lyckas inte fästa på något specifikt utan rinner omkring från mun till mun till ljud till skratt till skvalp till musiken i bakgrunden. Det är ok. Jag deltar på det sätt jag kan, Fotografen ger mig då och då en blinkning för att kolla av att jag är ok. Och jag är det. Ok.

Det är tolv personer i rummet, typiskt Låtsasbrorsan, han är alltid lite ängslig för att det ska bli för lite och alltså blir det i stället för mycket, som riset, han har kokat ris till trettio personer ungefär, men han har också lagat vegansk mat för att kunna bjuda med oss, och det är så himla fint och omtänksamt. Jag har gett honom några recepttips och han har till och med provlagat i förväg. Östgöten förstår på riktigt inte att vi menar allvar när vi pratar om den veganska grytan utan tror att det är ett skämt, tills vi förklarar att det han äter är soja-bourguignon och han istället deklamerar att han aldrig mer ska äta kött. Hans fru himlar med ögonen och alla skrattar.

Låtsasbrorsan har träffat en tjej, hon  är med, och jag är imponerad av henne. Hon möter sin nya killes tio närmaste vänner för första gången på en och samma gång och hon tacklar ett rum fullt av kulturkackel på ett otroligt bra sätt. Hennes tonårsdotter är vegan, och hon har lovat dottern en bit av snickerstårtan jag också har tipsat om (som förövrigt är så god att det nästan är löjligt). Hon är fin. Det känns som att hon är här för att stanna. Det gör mig glad i magen.

Jag orkar stanna till ungefär 22. Då säger Fotografen att det är dags för oss att gå, när jag börjar tappa stinget, klipper med ögonlocken och gäspar. Vi promenerar hem, hand i hand. Dricker te hemma, ligger i sängen och ser på ett avsnitt av Flash innan vi somnar.

Måndag: Det känns som att någon har kört mitt huvud i en torktumlare. Jag har ingen aning om vad vi kommer att äta till middag idag. Det spelar inte så stor roll heller, för den delen. Det blir bra. Det är soligt idag.