Jo, alltså. Idag hade jag min sista översättningsdeadline på ett bra tag. Det känns… overkligt. Och jättejättejätteskönt. Nu har jag tio veckor innan repstart på teatern på mig att skriva klart en bok där jag, som jag har skrivit tidigare, antagligen har tagit mig vatten över huvudet med en jättehistoria som har massor av olika trådar. Tackskelovochpris för tidernas bästa förläggare och redaktör, säger jag bara. Det här kommer att bli en skön gröt att reda ut.

Oavsett. Imorgon tänkte jag pipa över till Göteborg och kolla in det här med bokmässa. Jag är bara där över dagen, och misstänker att man inte ens hinner hälften av det som verkar rimligt på papper. Men jag har skrivit ner de viktigaste seminarierna för mig, och ska se till att kolla upp var de är så att jag hinner dit i tid. Och jag har packat minimalt. Man är väl gammalt teaterturnéproffs. Så ska jag sova på lyxhotell en natt och sen, sen åker jag tillbaka hit och skriver så tangentbordet glöder, hoppas jag.

Vad jag har gjort medan jag har översatt klart annars? Jag har pimpat en dörr. Måste säga att jag är väldigt nöjd med den. Det är faktiskt nästan overkligt att det enda som behövdes för att göra den skillnaden är lite list och färg.

PhotoGrid_1380317772038

Ja, så det är det som finns i mitt huvud just nu. Göteborg, lister och en bok som snart ska växa till sig.

Återkommer starkare snart, hörni.